ابومحمد خانه‌اش را برای خرج زائران کربلا فروخت!

“ابومحمد”، یکی از شهروندان کربلا می گوید: «امسال علاوه بر پس انداز دسترنج یکساله خود، به پیشنهاد همسرم، خانه مسکونی خود را نیز فروختیم تا آن را هم صرف زائران کنیم.»

خبرنگار اعزامی بلاغ از او سئوال می کند که پس از اربعین و جمع آوری چادرها، همسر و فرزندان خود را کجا اسکان خواهد داد؟ او در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده، رو به سوی گنبد مطهر سیدالشهدا(ع) کرد و با انگشت و بغض ترکیده ناگفته های زیادی را از اخلاص و توکل به ما منتقل می کند.

این روزهای عراق،‌ صحنه های عجیبی از رابطه بین امامت و امت و جاودانگی حماسه قابل تکرار عاشورا را به عنوان گرانبهاترین سرمایه پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام،‌ به معرض دید و قضاوت جهانیان گذارده تا درس عبرتی برای صهیونیست‌های حاکم بر اروپا و آمریکا به عنوان یزیدیان زمان باشد، چرا که: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.»


ابومحمد خانه‌اش را برای خرج زائران کربلا فروخت!

حادثه و حماسه آفرینان تاریخ ملل، هرچه که از مبداء اقدام خود فاصله می گیرند، با بروز و ظهور حوادث دیگر، تحت تأثیر وقایع پس از خود رنگ باخته و تحت الشعاع آن قرار می گیرند، لیکن حماسه عاشورا و اهل‌بیت پیامبر خاتم(ص) پس از گذشت قرن ها با تلالو و درخشندگی هر چه بیشتر، حیرت محققان و نظریه‌پردازان تاریخ را برانگیخته است.

با گذشت ۱۳۷۵ سال از حماسه حسینی در عاشورای ۶۱ هجری قمری، جاری شدن سیل جمعیت عاشق و دلداده اهل‌بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) از اقصی نقاط جهان به سوی کربلای معلی، دکترین آنانی که معتقد به کهنگی و فرسودگی تاریخی وقایع هستند، را نقض کرد و اصالت این جمله پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را به اثبات رساند که: «در شهادت امام حسین(ع) حرارتی از عشق در قلوب مؤمنان است که هیچ‌گاه به سردی نمی گراید.»

با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، امسال بیش از سال های گذشته خیل عظیم جمعیت از کشورهای اسلامی و حتی اروپا به سوی عراق راه افتاده و صحنه های شگفت انگیز از دلدادگی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به ویژه در پیمودن مسافت ۸۵ کیلومتری نجف به کربلا را با پای پیاده به نمایش گذارده اند.

حضور مردم عراق در پذیرایی از زائران داخلی و خارجی و استقبال گرم و صمیمانه آنان از مهمانان واقعاً ستودنی است، عراقی ها در نجف، کربلا و کاظمین سنگ تمام گذارده اند.

هیچ زائر غیر عراقی نیست که از این همه مهمان نوازی و پذیرایی متواضعانه و خالصانه آنان به وجد نیاید و اشک شوق از این همه اخلاص و دلدادگی بر گونه جاری نسازد.

تنها در کربلای معلی، ۶۷۱۵ موکب (هیأت) حسینی در جای جای این شهر مقدس خیمه ها و چادر برافراشته و با پخش عزاداری های جانسوز، با تمام وجود از زائران با انواع مواد غذایی و نوشیدنی در صبح و ظهر و شام پذیرایی به عمل می آورند.

بسیاری از مردم کربلا و قریه های مسیر راه نجف به کربلا در طول سال با کار و تلاش، اندوخته های خود را برای پذیرایی از زائران ذخیره و از ۲۰ روز مانده به اربعین اباعبدالله الحسین(ع) هزینه می کنند.