مرحوم حاج محمد علی فشندی تهرانی تشرفاتی به طور مکرر به محضر مقدس حضرت ولی عصر ( ارواحنا فداه) داشته اند و این تشرف در مسجد مقدس جمکران اتفاق افتاده است:
در حیاط مسجد مقدس جمکران مشغول دعا و مناجات و توسل به محضر حضرت بقیه الله (روحی فداه) بودم که ناگهان سیدی با عظمت را دیدم با خود گفتم این سید از راه رسیده و شاید تشنه باشد به طرف او رفتم و لیوان آبی که در دستم بود به ایشان دادم . . .
وقتی لیوان را به ایشان دادم از او خواستم برای فرج امام زمان (ع) دعا بفرمانید.
ایشان پس از نوشیدن آب لیوان را به من پس داده و فرمودند: شیعیان ما به اندازه آب خوردنی ما را نمی خواهند اگر بخواهند دعا میکنند و فرج ما می رسد.
تا این را فرمودند من نگاه کردم دیدم آن حضرت در کنار ما نیستند و هر چه به اطراف نگاه کردم اثری از ایشان ندیدم که ناگاه متوجه شدم امام زمان (ارواحنا فداه) را ملاقات نموده ام.

?سوال:
سلام.امام زمان علیه السلام خودشان فرمودند که اگر به اندازه آب خوردن به ما نیاز داشتند ظهور میکردیم؛با توجه به ختم های صلوات و سایر کارهای که شیعیان انجام میدن چرا هنوز ایشان نیامدن؟!


?پاسخ:حضرت فرمودند اگر به اندازه یک لیوان آب خوردن تشنه ما بودند…
تشنگی یعنی چی؟!
شخصی گفت استاد چکار کنم امام زمان علیه السلام را ببینم؟!
استاد گفت:امروز تا شب به هیچ وجه آب نخور شب هرآنچه در خواب دیدی برای من تعریف کن!
فردا شاگرد آمد و گفت:
استاد تمام دیشب را خواب آب میدیدم،از فرط تشنگی و عطش!
استاد گفت:دیدار امام زمان علیه السلام هم زمانی حاصل می شود که تشنه مولایت باشی.
و ضمنا آنچه معمولا مشاهده میکنیم،اکثر این ختم های صلوات و…برای رفع حوائج شخصی است نه برای ظهور.
و البته دعاهای شیعیان و حتی مردم دنیا برای رسیدن منجی بی تأثیر نبوده و نیست،بسیاری از اهل علم و بزرگان اهل معرفت فرموده اند که ظهور بسیار نزدیک شده ان شاءالله و باید تلاش کنید یاد امام زمان علیه السلام را در دل خود و دیگران زنده کنید.